stilmedveten, sillmajestät och slut på tid.

Jag har inte tiiiiiid. Så tänker jag varje gång jag slänger ett öga på bloggen. Men livet är äntligen på gång att lugna ner sig en smula efter tredubbla jobb och snart är en senapsgul 40-talskofta färdig och då blir det väl andra bullar hoppas jag.

Hur som helst så har jag skrivit några inlägg om min inställning till stil på Sveriges Konsumenters projekt Stilmedveten (jag får deja vu-känsla av detta eftersom jag trodde att jag redan skrivit om det?). Fokus för projektet är som en kanske kan räkna ut hur stil och mode kan få en mer tillvaratagande och medveten ingång. Mycket god idé tycker jag! Framöver kommer jag att skriva några fler korta inlägg, var fjärde vecka för att vara exakt. Där finns även massor av fler spännande bloggare, artiklar och tips och tricks – himla bra, helt enkelt!

HÄR finns själva Stilmedvetenhemsidan.
HÄR finns mitt första inlägg och HÄR finns mitt andra.

 

Så länge kan ni få titta på ett fint sillmajestät (det är ju svårt att veta om en sillkung är kung eller drottning eller både och eller ingetdera, egentligen) som jag ritade till mitt jobb:

sillkungkopia

3 thoughts on “stilmedveten, sillmajestät och slut på tid.

  1. Margreth skriver:

    Nu har jag läst dina smarta inlägg på Stilmedvetenhetsidan (fruktansvärt ord) och håller med dig i allt! ÅTERBRUK är ett bra ord och en ännu bättre handling!

Kommentera

