i’m a working girl, you know!

Nu är vi här igen utan inlägg, trist! Under hösten har jag hittills ackumulerat följande:

  • ny lägenhet
  • tre olika jobb
  • två nya tatueringar
  • två kattungar

TIDEN, mina vänner, den är knapp! I vanlig ordning. Men jag stickar på en tröja som nog kommer att bli klar. Och så har jag hunnit göra följande miniprojekt!

En pysslig lördag för några veckor sedan testade jag och min kollega E att gjuta hårdplast i skedar. Skedarna böjdes och sattes fast med häftmassa i en liten islåda så att inte plasten skulle rinna ur. Sedan lade vi i smågrejer som legat och skräpat i pysselrum (t.ex. trasiga smyckedelar, kylskåpspoesi och bokmärken), blandade plasten med härdmedlet, hällde på och väntade. Sedan blev det så här!

sked1

sked2

sked3

Ganska så fint, faktiskt! Plast är ju inte världens bästa grej, men det var roligt att prova. För den som vill testa så köpte vi vår plast här.

sked4

Samma helg lades det även minipärlplattor, som jag gjorde till örhängen. Mönster till de här tror jag att jag hittade när jag googlade, men kan inte återfinna dem nu!

pärl1

Pärlandet var ju himla skoj, jag tror att jag ska sätta mig och göra lite mer i helgen…om jag inte sitter fastnaglad vid Dragon Age:Inquisition vill säga (AAAAAAHHHHH ett nytt speeeeel!!!!!!!!).

Kommentera

