Kalle K, nästan färdiga.

En dag för någon vecka sedan swishade några välbekanta figurer förbi i mina sociala medier-flöden. Närmare bestämt några Kalikå-figurer. När jag var liten sydde jag ungefär tusen stycken (lätt överdrift, obs) i syslöjden tills läraren sa att det var dags att sy någonting annat ett tag. När jag nu såg dem igen fick jag en väldigt flashback och ett supersug efter att sy fler filurer! Som av en händelse hittade jag en mönsterbok (det finns även ett ynka exemplar att låna från magasinet på Malmö Stadsbibliotek).

bild 3

Mitt exemplar har tillhört en skola, från samma år som jag föddes.

bild 4

Jag hittade inte min vadd här hemma, men kunde inte låta bli att börja sy med ens. Först ut blev en kärleksdronk, klassiker.

bild 5bild 1

 

Dronken fick lilarosa hår i lingarn. Sedan sydde jag även en fiskskallra. Nu krävs det bara att jag hittar den där vadden..

bild 2

4 thoughts on “Kalle K, nästan färdiga.

  1. Moa skriver:

    Hej!

    Vilken härlig blogg med så mycket inspiration!

    Jag undrade om du kunde ge tips på hur man kan göra snygga ”slitningar” på sina jeans?

    Ha en toppendag! ❤️

    Kram

  2. Lisa skriver:

    Åhh, jag sydde min första ”kalikå” för ett år sen, på syslöjden. Så mysiga ju!
    Det är nästintill ett måste att sy dem enligt min lärare, så de är fortfarande väldigt poppis. 😉

  3. anna skriver:

    hej! ååh dronkarna! dom sydde jag i syslöjden! jag skulle väldigt gärna vilja sy till mina barn!! snälla kan du skicka mönster och beskrivning till mig? är inte det lättaste att få tag på boken! skulle vara jättesnällt!! du kan svara till mailen. / anna

Kommentera

