ännu en randig klänning.

Sådärja! Examen är avklarad och vår uppsats fick högsta betyg – WOOHOO! Jag tänker skryta om det ett tag framöver. Allt detta slit de senaste tusen åren mynnar nu ut i välförtjänt ledighet = kreativiteten pockar. Dessvärre passade min overlock på att tackla av häromveckan. Mitt i det sista med uppsatsen var det inte riktigt läge att trixa med en knixig maskin, men i helgen spenderade jag ett par timmar på att trä om maskinen ca tio gånger, byta nålar tre gånger, olja, damma och testa timingen. När jag så bytte nålar och trädde om en sista gång gick den plötsligt igång igen. Har aldrig varit med om en så kinkig apparat. Men hurra!

Först ut efter maskinens återuppståndelse blev en enkel t-shirtklänning av överblivet randigt tyg, ohämmat inspirerad från diverse liknande klänningar.

IMG_3329 IMG_3332 IMG_3335

 

Mycket skön sak i värmen. Nu skall jag lägga lite minipärlor innan en promenad i solskenet!

2 thoughts on “ännu en randig klänning.

Kommentera

