två halsband och en sjal.

 

Vet ni? JAG HAR LÄMNAT IN MASTERUPPSATSEN!! HURRA! Så nu har jag haft en gnutta energi över till att fota grejer jag pysslat med senaste månaden.

Jag upptäckte att det här med pärlplattor är ett lagom komplicerat hantverk att ta sig för i skrivartider. Nedan skådas ett kurbitsinspirerat halsband!

IMG_3306

IMG_3320

Här 14 ihopsatta hexagoner. Min vän Johanna tyckte att det såg ut som bivax, och det är ju inte så illa.

IMG_3307

IMG_3321

Jag har även stickat klart sjalen jag visade tidigare. Den blev lagom lång och förmodligen lagom varm att ha på svala sommarkvällar.

IMG_3313

Jag har lust att sticka något, men det är svårt att hitta något passande på sommaren. Kanske får jag sikta på vad som kommer att behövas i höst och vinter istället och sticka sockor, vantar och dylikt. Det är ju inte så illa att ha ett presentförråd att ta av, liksom!

One thought on “två halsband och en sjal.

Kommentera

