de ofärdiga projektens tid.

Detta med att skriva en masteruppsats – vilken sjuhelsikes jäkla tid och energi det tar. Mycket på bekostnad av kreativiteten, förstås, det verkar sitta i samma del av hjärnan (eller delar åtminstone på samma hjärnkapacitets-depå). På lediga stunder knarkar jag inspirationsbilder på både det ena och det andra hantverket, skriver upp egna idéer och påbörjar t.o.m projekt då och då. Men färdigt, nehej du, det blir det inte! Så, för att något skall hända häromkring tar vi en glamourös svängom bland några av mina halvfärdiga/övergivna projekt!

 

Beskåda, ett par shorts som jag faktiskt började sy för nästan ett år sedan och inte gjort klart pga hittade ingen knapp jag gillade. Något så litet kan stjälpa ett helt projekt. Fast helt ärligt så vet jag inte riktigt om jag gillar dem så mycket, egentligen.

IMG_3027_1

Här är ett tristessprojekt, en necessär i två tyger jag gillar men inte kan komma på vad jag ska ha till. Jag ska inte ha dem till att göra färdigt den här necessären med i alla fall, men just i stunden behövde jag verkligen bara få vara kreativ och praktisk en liten, liten stund.

IMG_3030_1

En liten tavla med Turtles i har jag tänkt sätta upp för att hylla min barndoms stora hjältar. Men de behöver några gröna legobitar att stå på, så att jag kan plocka loss gubbarna och ha i halsband när andan faller på. Om någon läsare sitter på 5-10 gröna legobitar (med 6 pluppar tänker jag) så är jag intresserad, alltså!

IMG_3031_1

Det här är en sjal som påbörjades förra året och sedan legat längst ner i stickkorgen. Nu har jag dock återigen insett dess storhet, lagom krävande mönster (dvs knappt alls krävande) som fungerar perfekt efter en dags harvande i akademikerträsket. Linen weave boomerang heter mönstret.

IMG_3032_1

 

 

Nåväl! Med detta visat kan jag även delge att jag i fredags lämnade in råmanuset till uppsatsen, har opponering om en vecka och sedan är det finputs som gäller fram till 1 juni då det är slutgiltig inlämning. Sen jäklar, ska jag fira min examen med att reclaim’a min kreativitet! WOHOO!

One thought on “de ofärdiga projektens tid.

  1. Margreth skriver:

    Vem har inte påbörjade projekt?
    Du är så flitig och uppfinningsrik och får så mycket ur händerna. Nu får du acceptera att uppsatsskrivandet tar mycket kraft och tid.
    Det finns säkert gröna legobitar i Martins lådor på vinden. Jag kan kolla om du vill?

Kommentera

