Rustling Leaves basker och ulliga hörlurar.

Stickade klart den gröna vårbaskern häromdagen. Den blev ganska bra, men lite stor. Bred, liksom. Det kan ha att göra med att jag är kräsen och vill ha små mössor till mitt lilla huvud, men jag tror också att den faktiskt blev mycket större än mönstret. Jag tog av en hel rad med löv för att göra baskern mindre.

IMG_2844

Garnet är Magasin Duetts Supersoft, en blandning mellan det tjusiga gröna färgerna Calypso och Dark Apple.

IMG_2835

Rustling Leaves Beret heter mönstret, och jag är sugen på att sticka en till på mindre stickor och kanske tunnare garn. Som tidigare sagt är det ett väldigt snabbt och roligt projekt. Har en hög med lingarn i skåpet, kanske skulle det kunna bli lagom svalt och fint till våren?

hejhejberet

Martin hjälpte till en smula med fotograferandet. Här med ett dansant lillfinger!

IMG_2852

Jag stickar också in mina hörlurar i I-cord. Mönstret heter Untangled och är gratis. Om en inte har ett Ravelrykonto går det lika bra att att kolla in en tutorial här. Det är snabbt och enkelt och bidrar till mindre trassel. Det gör dock att hörlurarna tar mer plats, vilket jag är lite skeptisk till. Återkommer med resultat och utvärdering när det är klart. Martins stora sjal är äntligen på andra sidan mitten = det blir bara färre och färre maskor = går snabbare.

Jag har en idé om hur jag ska klä om min skrikröda skrivbordsstol snabbt. Undrar om det finns nog med tyg i skåpet?

2 thoughts on “Rustling Leaves basker och ulliga hörlurar.

  1. Elin skriver:

    Sjukt fint som vanligt! Älskar löven och färgen på baskern, blir sugen på att låta någon karaktär i min serie ha en likadan 🙂 Och fluffiga hörlurar, kan det bli bättre? Lycka till med stickningen!

Kommentera

