Koftan Siri och svamphalsbandet.

Äntligen är Siri klar! Den blev bra, men jag är glad att det är över. Såna här stora projekt i en ostimulerande mörk färg är liksom ingen riktigt bra ide för mig, även om resultatet blir himla tjusigt! De ljusa träknapparna gör sig fint som kontrast mot det grå.

IMG_2817IMG_2810 IMG_2812

Jag tycker att den blev lite bred nedtill och kommer nog försöka blocka om den vid tillfälle!

IMG_2814  IMG_2823

Ett jäkla kraftverke, detta! Nästa gång kommer jag definitivt inte ha dubbel tråd, det blev onödigt krångligt. Men det vore väldigt fint med en i grönt, som Vifflas. Om du vill sticka en Siri finns mönstret tex här!

IMG_2824

Jag har även stickat en liten svamp som jag hängt om halsen!

IMG_2828

Mönstret kommer från Tiny Owl Knits Harry Potter-inspirerade armband Care of Magical Creatures Charm Bracelet 2. Varje figur i armbandet tar ungefär 10-30 min att sticka, fint att sysselsätta sig med när andan faller på!

IMG_2829

Nu blir det inga stora projekt på ett tag framöver skulle jag tro. Jag stickar på en (i och för sig väldigt stor) sjal till Martin och en grön basker till mig själv. Sjalen är en evighet av slätstickning = toppen när en tittar på serier, och baskern är ett snabbt och roligt projekt med ett mönster som är lätt att memorera! Den är nog klar om någon dag och dyker sedan upp här. Glad söndag!

2 thoughts on “Koftan Siri och svamphalsbandet.

Kommentera

