work in progress.

 

 

Snabb uppdatering! För tillfället har jag bara två projekt, vilka strax är klara. Jag har försökt se till att göra klart ett projekt innan ett annat påbörjas, och inte ha fler än max tre projekt igång samtidigt. Hittills går det fint!

IMG_2781

 

Ett par mockasiner från boken Vantar, mössor, sockor och sjalar av Anita Gunnars sitter på ett par strumpstickor (2,5mm). Den första är blockad och klar, minus hälen som jag spar till sist. Frågan är om garnet kommer räcka till den andra? Spänningen är olidlig!

IMG_2782

 

Av ett väldigt stickigt garn från garnchockslådan har jag stickat en Ramona cardigan. Jag tänker att den kommer att passa fint som yttertröja vid kalla tillfällen, som nu när vintern plötsligt kom till Malmö, eller längre fram på vårkanten. Den är blockad och klar, bara knappar skall beställas och sys på! Ärmarna är dock lite stora, om jag orkar kanske jag stickar om dem. Eller kör den en vända i torktumlaren?

*

Obs ej reklam (åtminstone inte sponsrad) men jag kan tipsa om Humble Audibook Bundle, älskar Humble Bundle. Just nu (och 6 dagar framåt) kan en få 11 ljudböcker för hur mycket eller lite en vill (fast minst 10 dollar/65kr om en vill ha alla 11 böckerna). Jag älskar ljudböcker, det eller radio är perfekt när en hantverkar!

Kommentera

