jullov!

Hej hopp!

Äntligen är det jullov. Vilket i och för sig ändå innebär massor av timmar på tåg, men förhoppningsvis även lite vila! På senaste tiden har jag stickat klart två saker (och en julklapp, men den är ju förstås hemlig!).

yarma_medium2

Baskern Opus Spicatum har jag stickat av två secondhand-garner. Den blev väldigt stor när jag blockade den över en tallrik, men efter en tur i tvättmaskinen är den både tätare och mindre. Den passade väldigt bra på min vän Elli, så jag tror att hon kanske ska få den av mig!

yarma_medium2 (1)

Jag gjorde en modifierad variant av en Katniss Cowl, men är inte säker på att jag gillar den. Jag skulle vilja göra den större och bulkigare samt med en annan halsringning (gillar varken denna eller originalet särskilt mycket). Ett antiklimaxprojekt, men det gick åtminstone fort. Samtidigt är den ju rätt fin… Båda mönstren ovan finns gratis på Ravelry, där det dock krävs ett medlemskap i forumet!

På jullovet har jag tänkt sticka ett par O.W.L Mittens, alltså ett par Harry Potter-inspirerade vantar med ugglor på ovansidan och trollformler på insidan! Jag lyssnar igenom alla böckerna (igen), en av mina stora tröster(?) varje vinter!

Den som saknar sydda ting på bloggen, misströsta ej! Jag har minst två projekt i huvudet, varav ett är ett par byxor! Nu skall jag dock sätta mig i soffan och vila en stund innan läggdags. Imorgon far vi norröver. Glad vinter och God Jul!

julbjörn2

Bild: Min egen.

Kommentera

