SÅLD! – klänning nummer 1, storlek S till salu!

Okej, nu kör vi en test på detta då. En randig klänning är färdigsydd och vill komma till ett nytt hem! Jag har sytt den lite större än den jag gjorde till mig själv och uppskattar den till en storlek small om en vill ha den något oversize, men titta noga på måtten längst ner.

IMG_2721

Mjuk och skön är den i vart fall, som att ha pyjamas på sig hela dagen.

IMG_2722

Ärmsluten är sydda med en enkel overlocksöm.

IMG_2723

Halslinningen har, till skillnad från min egen klänning, fått en liten förstärkning på insidan!

IMG_2724

Nederkanten är au naturel.

IMG_2353

Så här ser min egen klänning ut på.

*

Material: Jersey, 95% bomull, 5% elastan.
Skötselråd: Tvättas i 40 grader.

MÅTT
Omkrets: 115cm. Klänningen har samma omkrets hela vägen ned.
Ärmlängd: 36cm.
Längd uppifrån och ner: 106cm (går ungefär en decimeter under knät på mig som är ca 163cm lång.).

*

PRIS: 350:-
Frakt på ca 45:- inom Sverige tillkommer.

Om du är sugen, maila mig på emelindberg@gmail.com. Först till kvarn gäller!
Jag kommer att sy fler klänningar i flera olika storlekar om intresset finns!

Kommentera

