sjalar, sjalar, sjalar.

Den milda vintern tuffar på, december är här och jag är i stickad koma. Jag har stickat klart två sjalar, denna fantastiska sak, lätta att sticka och hyfsat snabbt går det.

IMG_2712

Jag blev tokkär i en sjal kallad Hoxton av Marc Smollins – på Ravelry här. Den är stor, randig och har ett smart hål mitt på som en kan sticka huvudet igenom.

IMG_2713

Det blir liksom som en typ av poncho också.

IMG_2714

Som en kan knyta lite hur som.

IMG_2716

Eller bara ha som vanlig halsduk.

IMG_2718

Denna var så rolig att sticka att den blev klar på 6 dagar! Det mjuka garnet i ekobomull och merino beställde jag från Magasin Duett, leveransen gick supersnabbt!

IMG_2719

Jag har ju även tråkstickat klart den randiga sjalen Color Affection. Dock tror jag att avmaskningen (tänker osökt på husdjur här) blev för lös, trots att sjalen verkar vara ökänd för att vara hopplöst snäv.

IMG_2720

Jag har inte blockat den på bilderna, och ej heller vävt in trådändarna. Men äsch, klar är den i vart fall, äntligen! Nu ska jag nog ta mig an en mycket tjusig sak, nämligen en Katniss Cowl inspirerad från senaste Hunger Games-filmen.

Får nästan lite dåligt samvete för att jag inte syr mer, det finns en liten gnista som pockar på uppmärksamhet men stickningen kommer som en ångvält och skriker på uppmärksamhet. Och den måste få lite mer tid, det är så himla roligt! Jag har en randig klänning som nästan är färdigsydd dock, symaskinen har inte gjort som jag vill men kanske dyker den upp innan jul. Ibland behöver en ju bara uttrycka sin frustration för att den ska lossna och bli kreativitet igen! (:

2 thoughts on “sjalar, sjalar, sjalar.

  1. Christina Grannas (@rubbad) skriver:

    Men vilka fina! Den med hålet i var ju fiffig. Vet precis hur det är med inspirationen, den kommer och går i olika perioder och ibland känner man ju sig otrogen mot det man inte känner sig sugen på för stunden. 😉 Men det är ok!

    • emeliekristina skriver:

      Men tack du! Hålet är verkligen fiffigt, testkörde den på jobbet idag och rodde hem en hel del komplimanger. Och ja, inspirationen är verkligen en periodare! Tack för okej’et, det kan en behöva höra i sin frustration! (:

Kommentera

