skoluppgift: ”Var är kartan?”

Jag har lite pysselprojekt på gång, och på fredag ska jag handla tyg, men under tiden som de ligger till sig lite tänkte jag visa en annan grej! Den här terminen läser jag en valbar kurs. För min del blev det distanskursen ”Digitalt berättande och kreativt skrivande” vid Umeå Universitet. En av uppgifterna jag håller på med nu innebär att skapa ett litet spel i verktyget Scratch. Himla roligt och enkelt, utvecklat för att göra barns lärande roligare (det gör även vuxnas lärande roligare också, alltså).

Nedan kan mitt pyttelilla, superkorta spel beskådas! Spelbart finns det härNotera att kuldjuret ser ut som en hög med kött. Det är roligt!

spel

One thought on “skoluppgift: ”Var är kartan?”

Kommentera

