stor fiskbenshalsduk.

Första projektet stickat med garn från garnchocken är klar! Det blev en stor tubhalsduk i fiskbensmönster, igen.

IMG_2685

I garnlådan låg cirka 8 stora nystan av halsdukens garn. Ett halvmjukt garn i 100% ull med lite stickor här och var, mycket genuin känsla vettni!

IMG_2691

Halsduken har dock en tendens att rulla ihop sig. Kanske går det att blocka halsduken, eller är den för tjock? Jag har aldrig blockat något innan så det vore ju spännande att testa!

IMG_2686 IMG_2687

Förutsatt att halsduken slutar krulla ihop sig så kommer den vara varm och skön i vinter!

8 thoughts on “stor fiskbenshalsduk.

  1. Stina skriver:

    Fin! Tror kanske det kan vara tyngden som gör att den rullar ihop sig? Men testa att blocka! Jag blockar allt. Alla maskor liksom jämnar ut sig på ett väldigt fint sätt när man blockar.

    • emeliekristina skriver:

      Tack! Tyngden låter som en orsak, ja, jag ska ta och testa! Det ser verkligen så himla fint ut när saker har blockats, en ny stickvärld har som rullats ut framför mig!

  2. Felicia skriver:

    Testa och blocka första gången på en skräpbit du stickat, och sen är du fast! Hjälper otroligt mycket 🙂 jättefin halsduk! 🙂

  3. H skriver:

    Annars kanske du kan virka en smal kant längst ner? Första jag blockade var mormorsrutor, vilken skillnad asså! Annars är jag inte så noga med sånt 😛

Kommentera

