”ett litet parti restgarner”.

Suddiga mobilbilder galore i detta inlägg! I händelsen att en följer mig på Instagram så har en kanske sett bilden på en stor hög med garn. Denna hög kom i min ägo efter att jag svarat på en annons på Blocket angående ”ett litet parti restgarner”. På bilden i annonsen fanns ca 15 nystan och ungefär tio par stickor till priset av 400 kronor. Det lät och såg ut som ett ganska bra pris så jag slog till.

IMG_1549

Men när paketet sedan kom fram visade det sig alltså innehålla flera kilo garn och stickor! Stickorna (och virknålarna, för sådana fick jag också) ligger i tre fulla rör, prydligt etiketterade efter storlek. Herregud tänkte jag när jag mötte Schenker i porten och baxade upp den ganska tunga lådan till lägenheten. Herregud tänkte jag igen när jag öppnade lådan och utstötte sedan ytterligare ett herregud när jag hällt ut alltihop på golvet. Trodde annonsinnehavaren att hen inte skulle fått det sålt om det stått hur mycket det rörde sig om kanske? För mängden var nästan lite skräckinjagande.

Jag pustade ut efter garnchocken, började sortera efter färg och kvalitet (mest ren ull, ull + akryl eller ren akryl) och plockade sedan ut det jag var mest sugen på…och tror mig kunna använda upp de närmaste året/åren. Resten av garnet ska jag pytsa ut till intresserade kompisar och det som bli över efter det får jag kanske bloppa iväg här? Blir något ändå kvar kanske jag kan sticka mössor och liknande till välgörande ändamål eller skänka bort.

bild (7)

Allt garnet har sedan det kom hem till mig legat och drällt över hela vardagsrummet. Så går det ju inte att ha det. Så jag ägnade några timmar idag till att rensa och sortera in i skåpen.

bild (8)

Efter lite meckande och tryckande så gick (nästan) allt in.

bild (9)

Jag har börjat planera lite smått för vad som skall stickas av garnerna. Ovan är det första projektet, en jättevariant av tubhalsduken jag stickade för ett tag sedan. Kul i vart fall, att bli alldeles full med garn på det här viset!

4 thoughts on “”ett litet parti restgarner”.

Kommentera

