ännu en randig klänning + superstark chili.

Förkylningen har börjat slå till, huvva! Jag har spenderat förmiddagen med stort lugn och ämnar efter lunch möta dagen något motståndskraftigare. Hoppas på att kunna slå bort sjukan innan den griper tag i mig på riktigt.

IMG_2353

Häromdagen sydde jag ännu en randig klänning av en bit tyg jag hade kvar. Det här tyget är så himla mjukt och skönt att jag vill fylla hela min garderob med det (och är på god väg får en väl säga). Denna gång en något snävare variant och utan att ha gjort något alls åt ändar. Tyget repar inte upp sig utan krullar ihop sig, så det behövs inte nödvändigtvis. Stativet är utlånat vilket ger intressanta semigrodperspektiv på kroppsbilder.

IMG_2366

Långsamt, långsamt har de illgröna knopparna på chiliplantan börjat tonas knallröda. Trots regn och kyla utanför fönstret fortsätter de spira som skulle sommaren aldrig dra sin sista suck!

2 thoughts on “ännu en randig klänning + superstark chili.

Kommentera

