min första stickade tröja!

IMG_2315

För några dagar sedan blev min tröja klar! Ökningen blev lite sned eftersom jag inte tänkte på att olika ökningar lutar åt olika håll. På nästa projekt testar jag lite andra tekniker. Men jag är ändå nöjd! Inte illa för någon som tog upp stickning för första gången på 12 år förra hösten.

IMG_2319

Den är slätstickad på rundstickor, uppifrån och ner. Ärmarna är 3/4-längd och garnet är en blandning av ull och nylon, några gamla nystan jag köpt på Panduro.

IMG_2323

Helt okej vill jag påstå, den håller mig garanterat varm i vinter! Nästa gång blir det en kofta med knappar.

12 thoughts on “min första stickade tröja!

  1. Elin skriver:

    Wow, den blev hur fin som helst ju! Ser väldigt höstigt och trevligt ut. Du lär dig snabbt som tusan! Ha det bäst i rusket och tusen tack för det hemliga paketet, det gjorde vår dag här hemma! Speciellt tvättlapparna 🙂

  2. Therese skriver:

    Helt otroligt fin!! Är nybörjarstickare och vill absolut testa på den här. Såg att du linkade till beskrivning men tycker mera om din då halsöppningen inte är så stor. Följde du helt beskrivningen eller ändrade du något? Helt perfekt tröja alltså 😀

    • emeliekristina skriver:

      Åh men! Tackar tackar! Jag vill minnas att jag ändå följde beskrivningen som den var, men om du vill göra halslinningen lite mindre kan du ju helt enkelt börja med ett färre antal maskor, kanske 80st istället för 120? (: Prova vettja!

Kommentera

