ännu en randig tröja.

Sommaren bara flyger förbi. Jag har jobbat heltid några veckor på biblioteket och har av naturliga skäl inte haft någon vidare tid över till (större) projekt. Passade dock på att samla ihop några mönster inför framtida syprojekt. Det finns mängder med bra hobby-/hantverks-/pysselböcker (och tidskrifter) på bibblan. Jag har med skräckblandad förtjusning tittat på några stickmönster ur fantastiskt fina boken ”Finstickat” av Helga Isager. Hur det kommer gå kan en bara sia om. I bästa fall står jag där med en kofta jag stickat själv i höst!

En sak jag dock hunnit med, med hjälp av overlocken, är att sy två likadana t-shirtar till mig och min vän Elli.

IMG_2293

Smalrandigt tyg denna gång, och något längre ärmar.

IMG_2294

Jag overlockade halsringningen istället för att göra en kant. Omväxling förnöjer!

bild (4)

Vi är vanligtvis ganska lika varandra. En kan roa sig med att hitta alla likheter.

6 thoughts on “ännu en randig tröja.

  1. Ung Tant skriver:

    Finns en hel del sanning i uttrycket: Man blir som man umgås. Älskar tröjan förövrigt, jag saknar verkligen att ha tillgång till en overlock. Det går så fantastiskt snabbt och enkelt att så tröjor och leggins då.

  2. emeliekristina skriver:

    Det gör det verkligen, på gott och ont. I detta fall mest gott! Verkligen smidigt med overlock, leggings har jag inte hunnit med ännu, men tack för tipset! Det är kanske den bästa hemmauniformen någonsin!

Kommentera

