kort sagt: förkortad byxa.

byxcirkel

Häromdagen drog jag upp ett par av mina gamla (och helt oanvända) byxor ur kassen med plagg som blev över efter ett klädbyte. De har aldrig passat, men jag köpte dem ändå, de kostade ju bara en Selma på Lager157 sommaren 2007. Jag tänkte sy en kjol av dem istället, eftersom tyget är av trevlig stadig bomull. Men så provade jag dem en sista gång innan jag skulle sätta saxen i dem – och de passade. Kanhända kände de att det var ovärdigt att bli klippta i och anpassade sig snabbt som ögat. Håhå, tänkte jag, då tror jag bestämt att det får bli lite benfix istället för total makeover. Så jag sydde in och sydde upp benen till ankellängd, och nu är vi bästa kompisar igen, byxan och jag.

långbyxa

kortbyxa

 

2 thoughts on “kort sagt: förkortad byxa.

Kommentera

