”Karins syjunta” – bokfotografering!

Sist på bollen är jag med att berätta vad som hände i Stockholm i fredags! Det var nämligen fotografering för Karin Holmbergs nya bok ”Karins syjunta” – och den ska jag och ett av mina projekt vara med i minsann! Jag, Lina från Lina.OJ och Theo från Crochet Bloke blev fotade av ett proffsigt gäng från Natur och Kultur på übertjusiga f.d. danspalatset Citykonditoriet.

IMG_0756

Karin hade bakat massor av kakoroch tagit med både biggaråer och jordgubbar.

IMG_0757

Det tjusiga mönstret på kakan blev till genom att lägga en liten spetsduk på och sedan pudra med florsocker.

IMG_0760

Två fotografer och en Karin.

IMG_0761

IMG_0763

Det spelades även in en liten promotion-film som kommer att dyka upp för allmän beskådan på Natur och Kulturs hemsida inom kort!

IMG_0765

Vi hade förstås syjunte-tema på bilderna och var och en hade med sig ett litet hantverk. Lina hade med sig massor av fina virkade hexagoner som kanske skulle bli en filt! Jag hade med mig ett litet broderi som jag skall ge bort till en vän när det blir färdigt, det skymtas på bordet på bilden.

IMG_0768

Hela gänget samlat, en sådan himmelens trevlig och spännande dag! Synd att de andra två hantverkarna som skall medverka i boken inte kunde komma (lovalot och Clara stickar), men fint att få träffa de andra och förlagspersonerna, och tack till Karin för att en får vara med!

IMG_0773

På tåget hem ritade jag sneda hundar för att fördriva tiden. Det var den resan det! Boken kommer ut i september, håll utkik vettja!

English: I’ve been making a project for Karin Holmbergs new book, and this friday I went to Stockholm for a photoshoot for it!

Kommentera

