recap!

Varför händer det ingenting här inne då? Va? Jo det är ju för att det händer så mycket andra grejer hela tiden! Jag hinner helt enkelt inte med att genomföra några klyftiga pysselprojekt mellan alla andra spännande och mindre spännande saker. Men trist vore det ju att helt utelämna vad som sker mellan inläggen, så här följer en liten bildkavalkad.

Jag har klippt lugg.

02

Jag stickade en fin grå mössa i vintras, tappade bort den nästan direkt. Började sticka på en ny men hann inte innan våren kom. Helt okej anledning!

mössa

Spenderade en kväll på kyrkogården utanför huset för att fota med lång slutartid. Bilderna blev sådär, men vi upptäckte att en del av kyrkogården inhyser spädbarn födda under 50- och 60-talen, samt att det mitt bland kyrkogårdens mörka träd står ett helt kritvitt träd med röda kviständar. Inte helt utan att sinnet vandrar mot allsköns skräckhistorier.

träd

Förra veckan var jag volontär på Litteralund och fick besök av Elin Fahlstedt. Vi tog en långpromenad runtom i Malmö. Bland annat kollade vi in Turning Torso.

torso

Vi vandrade längs vattnet och såg en vit anka(?). Kanhända hade den rymt från en gård. Jag väljer att tro det i alla fall.

fågel

Vid kallbadhuset luktade det solvarma alger (inte så gott alltså) och några gigantiska svanar slogs om vem som skulle få simma runt vid bryggan.

alg

I övrigt syr jag mycket mycket långsamt på en egen bikini. Så här långt har jag ett par nästan kompletta bikinitrosor med hög midja.

bikini

En dag hade vi fotosession i soffan. Den ena sinnesstämningen efter den andra avverkades och fångades på bild. Den 27 april firar vi att det var 3 år sedan vi tog en fika första gången. Hurra!

par

Min fina vän Ellinor kom förbi med ett fotoalbum hon ärvt av sin farmor. Foton från sena 1800-talet och fram till 1930-talet trängdes på sidorna. Fantastiskt fina!

ellinor

Själva fotoalbumets pärmar andades magi och hemligheter!

fotoalbum

Sist men inte minst skall jag gå på ett bröllop alldeles snart och syr mig en klänning för denna tillställning. Nedan ses en slags toall sydd i en gammal gardin, från mönster baserat på en klänning jag provade på Emmaus second hand samt en klänningsmodell hittad i en Burdatidning. Eventuellt tillkommer armar. Slutresultatet får ni säkerligen se!

klänning

Nu är det snart dags för utställning i skolan, eventuellt dyker det även upp bilder från vårt kreativa projekt! Tjipp och hej!

English: Been very very busy lately, but this is what I’ve been up to!

Kommentera

