per penna på skärm.

Jag fick frågan om att testa en grej (ja, wow, ni vet!), en Bamboo Stylus Pocket, alltså en liten penna för touch screens. Ja, tänkte jag, ur pysselsynpunkt skulle den kunna vara toppen för att rita ner idéer i telefonen istället för att skriva dem. Vilket jag annars gör, och sedan inte riktigt förstår vad jag menat med ”kvadrat, lintråd, ut-och-in” till exempel. Och så har jag en svaghet för teknik.

Pennan kommer med ringar i olika färger. Det är ju pyssligt att kunna byta ut dem. Plus för att den där lilla svarta grejen går att sätta fast i hörlursuttaget på mobilen. Men där har jag ju mina hörlurar oftast, så pennan måste ligga bredvid i fickan ändå. Pennan i sig är tillräckligt stöttålig för att inte behöva något pysslat fodral, har därför heller inte gjort något. Även om jag var sugen..

stylus01

Det finns en app som hör till pennan, men den verkar inte fungera till iPhone. Minus för det, den fungerar till iPad, som kanske också verkar vara främsta användningsområdet. Själva känslan i pennan är smidigare och bättre än jag trodde, hade det dock gått att byta ut mot en tunnare udd hade det kunnat vara en riktig hit! Men det är hur som bättre än att rita med fingrarna, som jag försökt med tidigare.

DSC_0051

Plus för att en inte behöver ta av vantarna nu i kylan, om inspirationen skulle falla på i snöyran. Men den är nog överlag bättre till större ytor, som en iPad. Förpackningen har magnetlås, det tycker jag är kul. Väldigt kul, faktiskt. Eftersom jag inte riktigt kan motivera ett fodral till pennan så kanske jag gör något av förpackningen istället!

Men – finns det någon bra rit-app som är gratis? Jag letar lite halvhjärtat men hittar ingen som känns riktigt bra!

Kommentera

