origamibrev.

Pluggberget börjar lätta och en trevlig nedförsbacke kan anas i horisonten, äntligen! Det lösgjorde lite tid att kunna skriva och skicka iväg ett brev jag väntat på att få tid över till i flera månader. Förhoppningsvis tog det sig fram ordentligt över vattnet.

Det är roligt att få brev, men kanske ännu roligare när det är lite pyssligt. Definitivt roligare att göra det, åtminstone! Som budbärare vek jag en hare.

 

Haren har andningshål mellan häftklamrorna. Jag funderade på att sy ihop kuvertet men pappret var lite för svagt för att orka med att böjas och tryckas med för mycket. Kommer fortsätta skicka pyssliga brev!

 

English: Finally, my school work seem to lessen a little. It gave me time to write and crease a letter in the shape of a hare. Lots of fun!

One thought on “origamibrev.

  1. Elin Fahlstedt skriver:

    Det var typ det coolaste brevet jag nånsin fått! Haren har fått ett gott hem, någon dag ska den få återgå till harstadiet också 🙂 Jag antar utmaningen och skickar snart ett uppdrag till dig också så fort läxbördan minskar litegrann. Jag pluggar inför slutprovet på japanska tecken och konversation i skolan (Pluggar ju japanska) och har supermycket att göra inför jul! Jag har dock hunnit börja sticka en halsduk. Vantarna som du postade var jättefina, blev väldigt sugen på att försöka mig på något liknande! Din pysselanda inspirerar mig. Ha det gott och lycka till med fortsatt pysslande!

Kommentera

