stickiga vantar.

Jag har stickat klart ett par vantar och är helt knäppt stolt över detta! Häromvintern tappade jag bort ett par vantar som jag haft sedan gymnasiet. Kanske var det dags för dem att flytta hemifrån, hoppas någon som gillar döskallar hittade och använde dem. Nåväl! Jag använde mig av beskrivningen på den för mig nya bloggen Jojo kan själv. Mycket enkel och bra för en nybörjare, tack för det!

För mig gick det åt ungefär 150gr Lovikkagarn. Jag gjorde dem dock lite smalare för att bättre passa mina händer, och lite längre för att inte riskera glapp mellan jackan och vanten (brrr!). Så här gjorde jag, kort version:

  • Lade upp 26 maskor till att börja med
  • Stickade mudd enligt beskrivningen
  • Stickade 25 varv räta maskor istället för 22
  • Markerade tumme enligt beskrivningen, 6 maskor
  • Stickade 15 varv räta maskor
  • Minskade enligt beskrivning
  • Dags för tummen, använde 14 maskor istället för beskrivningen
  • Stickade 15 varv räta maskor
  • Minskade enligt beskrivning

Kommer vara hur bra som helst nu när kylan är på väg med stormsteg!

English: I knitted a pair of mittens!! Here’s the brilliant description I used. In swedish, though!

Kommentera

