mössa managed!

Igår stickade jag klart min mössa! Känns som en riktig seger, med tanke på hur länge sedan det var jag provade sist. Det enda som blev fel var minskningen, vilken jag fick grepp om först vid de två sista varven. Nåväl, jag struntar i det, bättre lycka nästa gång. Nu; behold dess skönhet!

Så här ser mössan ut placerad på nuvarande ägare tillika min sambo.

Så här ser den ut i platt form.

Hjälpte inte sambon för att leda blicken från de sneda maskorna kan ni väl vila ögonen på den bit som blev allra bäst; resåren längst ner.

Har börjat på en till för att få göra minskningen som det ska vara! Denna är stickad i eko-ull, förresten!

English: I’ve finished my knitted hat! Hooray! Here displayed on my boyfriend. The last stitches got a bit crooked, but that’s all right, after all it’s been about 12 years since I tried it last. Started a new one just now, knitting is really fun! It’s made out of eco wool btw.

Kommentera

