bokmässan 2012.

Jag har varit på bokmässa i Göteborg i helgen, första gången. Det var fint, och eftersom jag är en bokmal blev det en del att ta med sig hem igen. Jag gillar främst fantasy, grafiska noveller och barnböcker med fina illustrationer. Även en tjusig Findus i papp fick följa med. Den hänger på väggen ovanför datorn nu, så att jag kan titta på den och bli glad!

Allsköns seriealbum, fanzines, lite gratisböcker, kalender och barnböcker blev det således. Loranga, Masarin och Dartanjang är topp tre det roligaste jag vet i hela världen. Barbro Lindgren är ett geni!

Varav det allra bästa av alltihop var de här tre, eftersom jag både fick träffa författarna (IDOLER, STARSTRUCK!) och fick det signerat!

Nu kanske det har varit svårt att missa Lina Neidestam senaste åren, men om du nu gjort det – kolla hennes blogg!

Utöver detta har jag gått på lite loppisar och fyndat lintråd, strumpstickor och dragkedjor. I det som enligt hörsägen är Göteborgs bästa garnbutik (minns ej namnet just nu tyvärr, men ligger i Olskroken!) köpte jag mig ett par rundstickor. Förvänta er stickprojekt framöver, och förvänta er att de håller nybörjarkvalitet!

English: Been to the big bookfair in Gothenburg this weekend. I love books and couldn’t stop myself. This is what I bought/got!

2 thoughts on “bokmässan 2012.

Kommentera

