pappask blir cirkuslåda.

Min kära vän Ida styr kosan mot annan ort under hösten och städade ur lite av sina saker inför flytten. Prylarna blev del av en gratisloppis i hennes vardagsrum, smart grej! Jag behöver ständigt mer förvaring och lade vantarna på en illrosa pappask. Den fick en makeover!

Detta behövs:

  • Ask
  • Sprayfärg
  • Frystejp
  • Tidning att spraya på
  • Välventilerat utrymme

 

Jag ville göra en randig ask, så jag rullade en mindre rulle frystejp runt fingrarna, klippte den i tre ojämna bredder och klistrade runt asken. Att göra så här med frystejpen går fortare och är enklare än att klippa långa remsor av den! Sedan dags att spraya.

 

Låt asken torka, dra av tejpen och använd!

 

 

English: Got an old box from a friend, decided to re paint it with spray paint. Now I’ve got a circus box!

One thought on “pappask blir cirkuslåda.

  1. Ellen skriver:

    Hej Em! Jag funderar på att försöka mig på den här grejen men förstår inte riktigt hur du menar med detta: ”Jag ville göra en randig ask, så jag rullade en mindre rulle frystejp runt fingrarna, klippte den i tre ojämna bredder och klistrade runt asken. Att göra så här med frystejpen går fortare och är enklare än att klippa långa remsor av den!” Kanske du kan förklara på ett annat sätt eller skicka ett kort videoklipp till mig på FB??? 🙂 Kram Ellen! Ses snart på en inflyttningsfest nära mig ;))))))

Kommentera

