plastdjur, glasburk och färg = förvaring.

Hantverk och pyssel tenderar att innefatta en större del småprylar, vilka helt ogenerat ligger och dräller lite varstans. Inspirerad av liknande idéer gjorde jag två glasburkar med pigga djur på. Detta pyssel påbörjades en kreativ kväll, därav ljuset/mörkret i de första två bilderna = ser coolt ut!

Följande behövs:

  • glasburkar, diskade
  • gamla plastdjur, finnes på second hand, loppisar, vinden och dylikt!
  • superlim
  • sprayfärg
  • välventilerat utrymme
  • tidning att spraya på

 

Limma fast plastdjuren på locken. Låt torka en stund. Ta sedan locken och spraya dem. Låt stå under natten i det välventilerade utrymmet, för att undvika eventuella otrevliga hälsoproblem.

 

När alltihop torkat ordentligt; hämta smågrejer att lägga i burkarna, skruva på locket, njut av ordning och reda!

 

 

English: Needed more space to put tiny stuff in. Glued a couple of plastic animals to glass jars and spray painted the lids. Voila – nice storage!

4 thoughts on “plastdjur, glasburk och färg = förvaring.

  1. Linnea skriver:

    Hej, jag har just hittat din jättefina blogg. Tack så hemskt mycket för all inspiration du gett mig! Nu vet jag nästan vad jag ska göra på syslöjden 😉

Kommentera

