heroes in a half shell – TURTLE POWER!

Levnadsår 4-7 var jag totalt besatt av Turtles (eller Teenage Mutant Ninja Turtles som de ju heter). De muterade sköldpaddorna tillsammans med sin grymt coola kompanjon April O’Neill stod ohotade högst på pallen över hjältar och jag ville ha min mörklila Turtles-mjukisdress så ofta som möjligt. För att inte tala om vhs’en som gick varm flera gånger i veckan, att det var samma tre avsnitt om och om igen spelade förstås ingen roll. Häromveckan fick jag reda på att tv-serien som visades i Sverige i början av 90-talet har blivit utgiven på dvd, vilken jag genast införskaffade, och nostalgin kickstartade min inre fangirl.

Kort sagt – jag ÄLSKAR Turtles, och jag älskar pyssel och hantverk. Så jag slog två flugor i en smäll och vävde Leonardos mask och gjorde armband av den! Vävning är lite nytt för mig, dock väldigt roligt, det blir definitivt ett armband per Turtle!

 

 

 

English: I’m a die hard TMNT fan since the age of 4. Last week I realized the tv series had been released on dvd, so I got it and am now getting lost in fandom. I still totally LOVE Turtles, and the über cool April O’Neill. To mix Turtles with handicraft, the best of two worlds, I made a woven bracelet in the shape of Leonardo’s mask!

Kommentera

