magiska brev, magiska ugglor.

För ett tag sedan dök det upp en underligt avlångt paket på posten. Det var till mig. Många är vi väl som väntat oss ett visst brev från en viss skola som kanske har med magi att göra. Jag fick inget brev när jag var 11, men jag fick ett nu!

Brevet krävde ett svar, så jag skickade min bästa uggla för att slutföra uppdraget!

Den är byggd av små restbitar av tyg och kan ha meddelanden i magen!

Små raggiga vingar.

Det var dock lite långt att flyga, bättre att åka i ett handgjort kuvert!

Fiffigt nog tillräckligt stor uggle-mage för att hålla andra saker också. Svaret mottogs med glädje, kan tilläggas!

English: A while ago I got an interesting letter from a certain school och magic. To reply, I sent my best owl, made from scrap bits of fabric!

4 thoughts on “magiska brev, magiska ugglor.

  1. Elin skriver:

    Nej vad gulligt! Så fantastiskt att få jobba som bibliotikarie – på Hogwarts! Är glad att det fortfarande finns magi i världen, haha :’)

    • emeliekristina skriver:

      Ja, visst är det fantastiskt? En ska aldrig sluta tvivla på magin, den är där runt hörnet och kikar hela tiden (: jag brukar för övrigt kolla in din blogg då och då, inspirerande och rolig som den är, jag får massor av tips på böcker både till folk som kommer till bibblan och till mig själv!

  2. Elin skriver:

    Jag blir alltid sjukt imponerad av att läsa din blogg! Nu har jag inte kollat in på ett tag för sommaren har varit varm och gräsmattan vill umgås med mig hela tiden. Hursomhelst; fantastiskt brev, vem har inte önskat sig ett brev från Hogwarts! Jag läser om Harry Potter (fortfarande) och har kommit till bok fyra. Jag blir förvånad över hur många bottnar böckerna har varje gång jag läser dem! Nåväl, jag ska fortsätta vänta på att det kommer ett brev. Häromdagen kom ett brev från Tokyo. Det var väldigt spännande och dämpade hogwartslängtan litegrann iallafall!

    Ha det bäst och hoppas att vi syns någon mer gång, i Malmö eller på Gotland! Ps. Sillkungar är världens coolaste och mest mystiska djur.

    • emeliekristina skriver:

      Åh, tackar och bockar/niger! Jag önskar att min gräsmatta ville umgås med mig också, men den är så regnig hela tiden, vädret är knäppt i Malmö. Indeed ett fantastiskt brev, och böckerna, en hel värld att försvinna in i liksom, vilken grej. Håller tummarna för att Hogwarts behöver en illustratör framöver, någon måste ju föreviga skolans fortsatta historia liksom? Ett brev från Tokyo låter ju ungefär jättespännande också, jag vill höra mer!

      Hoppas verkligen också att vi ses mer! Jag har faktiskt en eventuell plan på att fara till Gotland en sväng under hösten/vintern, otippat nog, skall se över det lite grundligare! Ps. Jag fyllde år nyss och hade maskerad med tema ”havets djup”, var självfallet sillkung! Ds.

Kommentera

