request: strumpebandshållare – tutorial.

Emma, en läsare, efterlyste en förklaring till hur jag gjorde min strumpebandshållare. Tog tyvärr inga kort när jag gjorde min, men hoppas att dessa sneda teckningar kan fungera som hjälp!

Du behöver:

  • 1-2 par hängslen, finns på exempelvis H&M’s herravdelning.
  • Sprättkniv
  • Sax
  • Knappnålar
  • Symaskin
  • Sytråd i någon färg du gillar

Nu har du två långa bitar.

Här kan det behövas ett extra par hängslen eller resårband om biten som är kvar är för kort!

5 thoughts on “request: strumpebandshållare – tutorial.

  1. Emmie skriver:

    Ooh. Köpte ett par hängslen för att använda till just det här, men köpte resårband istället för själva hängslena till själva strumpebandshållarna för att de var lite smalare. Letat som en tok efter instruktioner så jag inte failar totalt. Har ingen symaskin så syr det för hand. Det här inlägget var till enorm hjälp, så tusen tack!

Kommentera

