jump(suit) for joy!

Jag köpte en klänning på secondhand för ett tag sedan. Väldigt fin som den var och väl värd sina 40 kronor, men jag gillar shorts bättre. Så varför inte förvandla klänningen till en jumpsuit?

Jag mätte längden mot en annan jumpsuit. Klippte och provade, klippte lite till, gjorde om, gjorde rätt. Sydde.

Av det gamla skärpet gjorde jag små byxben. Fiffigt värre, om jag får säga det själv!

Fantastiskt nöjd. Denna ska få följa med på tågluff i sommar, hurra!

 

English: I bought this second hand dress almost a year ago. It was nice as it was, but not my style. Instead it was remade into a jumpsuit, with the former belt as legs. Having no ”real” sewing skills I’m really pleased with it, as I find sewing pants of all sorts really tricky. It will be perfect for summer!

One thought on “jump(suit) for joy!

Kommentera

