frans.

Förra veckan rensade jag garderoben. Med våren blir det dags att stoppa undan vintermunderingen långt, långt bort i minst 7-8 månader. Och således dags att ta fram det lättare artilleriet. Vanligtvis resulterar rensningen i en hel hög med kläder som inte riktigt passar = perfekta pysselprojekt!

Denna morgon fick en gammal secondhand t-shirt från ett italienskt museum en enkel och bekväm ny frisyr. Jag ville göra något enkelt, och hade sett liknande projekt på andra bloggar. Dessutom hade jag flera sådana här franströjor när jag var liten, med pärlor på fransarna.

Det är för övrigt Raphael Sanzio di Urbino som målat tavlan på tröjan för cirkus 500 år sedan, läs mer om honom här.

Först klippte jag av sömmen nertill samt armarna.

Sedan klippte jag fransar. (OBS GIF, klicka!)

De blev dock lite för långa, så jag friserade dem lite. (OBS GIF, klicka!)

Sedan var den klar! Lätt som en plätt.

2 thoughts on “frans.

Kommentera

