strumpebandshållare av hängslen.

UPPDATERING: Tutorial finns HÄR.

Jag har en viss förkärlek till mode mellan, säg, ca 1800-1960. En himla fin grej inom herrmodet som kom till någon gång under slutet av 1800-talet är strumphållare, sittandes under knät. Här syns ett par på Aldo Ray ur filmen The Marrying Kind från 1952. Ser tjusigt ut, jag vill också ha sådana tänkte jag.

Hittad här: http://mynewplaidpants.blogspot.com/2010/04/and-introducing-aldo-ray.html

Själv har jag dock endast lårhöga strumpor som behöver hållas upp, men tycker att de flesta strumpebandshållare som finns att köpa är för mycket fina underkläder och för lite funktion, alternativt inte passar plånboken. Jag ville dessutom ha ett par bredare, med rejäla klämmor. Efter att ha tittat runt lite på Etsy och olika bloggar efter inspiration gjorde jag helt enkelt ett par egna av ett par hängslen från H&M’s herravdelning. Alltså:

Gick på ett kick och sitter som en smäck med de bekväma elastiska resårbanden! Nu behövs endast varmare väder, då ska jag ha dem under shorts. Lite så här. Lätt som en plätt!

4 thoughts on “strumpebandshållare av hängslen.

  1. Emma skriver:

    åh jag har letat efter strumpebandshållare som ser ut sådär! du skulle inte kunna visa lite mer precis hur du gjorde dom? vart u klippte/sydde osv? skit snygga blev dom!

Kommentera

