korthållare av återvunnen bok.

Jag är pysselansvarig på mitt jobb (bibliotek) och i vår ska ett av pysslen vara att göra en korthållare av gamla böcker och tidningar. Jag passade på att göra en till mig själv, av en sida ur den hårt kritiserade epilogen från Harry Potter och Dödsrelikerna. Men jag gillar Severus Snape så mycket att jag ville ha med den fina frasen ”den modigaste man jag någonsin känt”. Så jag letade reda på rätt sida i boken (en trasig bok, naturligtvis) och laminerade mig ett kortfodral.

Bara för att boken är trasig betyder det inte att den måste slängas. Och måste den det – återvinn!

Kommentera

